Bra att veta inför ditt besök

Vi vill ge alla som besöker Hällefors Badhus en fin upplevelse. Du som besöker anläggningen måste hjälpa till att skapa en trevlig och trygg plats. Här är information, regler och rekommendationer som är bra att läsa innan ditt besök.

• Vi ser gärna att du betalar med kort eller swish.
  • Uppstigning ur bassänger är 30 minuter innan badets stängningstid
  • Dusch och ombyte är tillåtet i 30 minuter efter stängningstid.
  • I omklädningsrum och duschrum jobbar både kvinnlig och manlig personal.
  • Anläggningen ansvarar inte för dina värdesaker.
  • Låsta skåp öppnas varje kväll.
  • Respektera våra regler samt gällande öppettider.
  • Undvika att ha på dig parfym, rakvatten och andra dofter som kan orsaka allvarliga besvär för allergiker.
  • Kvarglömda saker förvaras i en vecka, därefter slängs de på grund av platsbrist.

Ordning

• Det är inte tillåtet att ha skor på sig inne i anläggningen.
  • Alla besökare till badhuset betalar entréavgift.
  • Det är inte tillåtet att röka, snusa eller medföra alkoholhaltiga drycker i anläggningen.
  • Mat, dryck och snacks är inte tillåtet i badhuset.
  • Personal har rätt att avisa besökare som missköter sig och inte följer badets trivselregler. Erlagd entréavgift återbetalas inte.

Säkerhet

• För att förebygga incidenter i bassängerna är simhallen en skärmfri zon. Det vill säga att du som gäst inte får använda mobil, surfplatta eller dator under ditt besök.
  • Barn under 14 år som inte är simkunniga måste bada i vuxet sällskap (en person över 18 år)
  • Det året barnet fyller 14 år och uppfyller kraven för simkunnighet kan barnet bada utan ansvarig vuxen. Simkunnighet innebär att man kan simma 200 meter.
  • Tänk på att du badar under eget ansvar. Bevaka varandra!
  • Glas och porslin är inte tillåtet att ta med sig in i badhuset.
  • Spring inte i badhuset, då det finns en stor halkrisk.
  • Visa hänsyn till andra badgäster.

Badkläder och hygien

• Duscha utan badkläder innan bad och bastubad, använd schampo och tvål.
  • Bada bastu utan badkläder och sitt på en handduk eller sittunderlag.
  • Använd badmössa om håret inte tvättas.
  • I bassängen får man inte använda underkläder eller andra plagg som inte är avsedda för simning. Personalen avgör vad som är godkänt som badkläder beroende på materialet.
  • Man får inte fila naglar eller fötter, klippa naglar eller raka sig i anläggningen.
  • Badbyxblöja krävs om barnet inte är blöjfritt. Kan köpas i receptionen.
  • Vid avföring eller kräkning i bassängen, kontakta personalen som då tillfälligt kan stänga bassängen för rengöring.

Telefon: 0591-643 00
E-post: badhus@hellefors.se