Externa kommunikations­kanaler

Det är viktigt att ha en dialog med sina kommuninvånare. Därför använder vi oss av sociala medier och appar som komplement till vår webbplats.

Hällefors kommun på Facebook

På vår Facebooksida kan du följa, gilla och kommunicera med oss. Vi informerar om aktiviteter, evenemang och nyheter som engagerar och berör så många som möjligt.

facebook.com/hellefors.se

Kommunala verksamheter på Facebook

1. Biblioteket
  2. Bowlinghallen
  3. Hällefors Badhus
  4. Klockarhagsskolan
  5. Kulturskolan
  6. Näringsliv
  7. Pihlskolan gymnasium
  8. Pihlskolan vuxenutbildning
  9. Öppen barn- och familjeverksamhet

Tänk på att inte skriva sekretessbelagda uppgifter eller kränka någon eller inte publicera reklam, till exempel för produkter. Facebooksidan inte är en arena för politiska diskussioner. Innehåll som strider mot sidans syfte kan raderas.

På Youtube publicerar vi filmer.

Kommunfilm

Appar

De mobil-appar som Hällefors kommun använder kan du ladda ner till din telefon och surfplatta via App store eller Google play

Matmenyer

Skolmaten, meny för Grythyttans skola och Klockarhagsskolan

Omsorgen, meny för Björkhaga, Fyrklövern och Sörgården

Felanmälan

Kommunala gator och vägar, gatubelysning, gång- och cykelbana, bro samt avlopp och dricksvatten.

Samhällsbyggnad Bergslagen