1–31 maj Pihlskolan 100K

Gå, spring, cykla, åk rullskidor eller inlines sammanlagt minst 100 kilometer under maj månad.

Bland de som klarat utmaningen lottas det sedan ut fina priser så som dagspa på Loka Brunn och 3-rätters middag i Silvergrytan.

För att klara 100K kan du till exempel gå, springa eller cykla minst fem kilometer per dag fem dagar i veckan.

Du kan också dela upp det på flera tillfällen, till exempel en lunchpromenad på två kilometer + en cykeltur på tre kilometer senare på kvällen.

Den som vill kan självklart genomföra färre pass men längre sträckor. Det viktigaste är att summan när maj är slut är minst 100 kilometer.

Att öka den fysiska aktiviteten.

Hur gör jag för att vara med?

För att delta måste du ladda ner appen “Runkeeper” och lägga till följande person:

• Allmänheten – Anna Pihlskolan
  • Gymnasieelev – Jonas Nilsson
  • Personal Pihlskolan – Kicki Pihlskolan

Detta för att vi ska se att du har klarat minst 100 kilometer under maj månad.

Veckoutmaningar

Under maj månad kommer vi dessutom ha tre olika veckoutmaningar för de som vill ha en extra utmaning. Vad veckans utmaning blir avslöjas varje måndag. Varje utmaning ger en extra chans till vinst.

När avslutar Pihlskolan 100K?

Pihlskolan 100K startar onsdag 1 maj och avslutar fredag 31 maj. Vi meddelar vinnare via sociala medier.

Vi hoppas att så många som möjligt vill vara med. Ut och njut!

Hör av er till någon av oss om du har frågor

Lycka till!

470 px bred bild